Teherbeesés

Véget ért Pataki Zitáék vlogja, küzdelmüket milliók követték

A "Meddőnek nyilvánítva" vlog 27 héten keresztül futott, ez idő alatt Pataki Zita és férje, Szárnyas Attila számtalan, a nehezített gyermekvállalással kapcsolatos témát járt körbe. A széria június 18-án véget ért, de a páros tovább folytatja a munkát.
2020. Június 24.
Véget ért Pataki Zitáék vlogja, küzdelmüket milliók követték

A “Meddőnek nyilvánítva” vlog sorozat idején több száz levél és kérdés landolt Pataki Zita és férje, Szárnyas Attila postaládájában azoktól a nehezített gyermekvállalással küzdő pároktól, akik az utolsó reménysugarat keresték, hogy családdá válhassanak. A sorozat népszerűségét a számok is alátámasztják: több mint 8 milliós megtekintést értek el a vlog sorozattal Zitáék hivatalos közösségi média felületein és a Női váltón. A széria június 18-án véget ért, de a páros tovább folytatja a munkát.

Tapasztalatból segítség

A “Meddőnek nyilvánítva” vlog 27 héten keresztül futott, ez idő alatt Pataki Zita és férje, Szárnyas Attila számtalan, a nehezített gyermekvállalással kapcsolatos témát járt körbe és saját tapasztalataikkal próbáltak minél többet segíteni az olvasóknak. Nem kisebb feladatra vállalkoztak, mint egy ismeretterjesztő, egészségüggyel foglalkozó sorozat elkészítésére, mely a tabudöntéstől sem riadt vissza. Mindehhez pedig a legjobb szakértőket, szakmai tekintélyeket keresték meg, hiszen csak azok tudnak igazán segíteni, akik hitelesek és tájékozottak.

“Közel hét hónapon keresztül dolgoztam ezen a vlogon főszerkesztőként, így nekem kellett összeállítanom, hogy az egyes adások miről szóljanak, elkészíteni az interjúkat, utána menni a témáknak. Előtte sosem csináltam ilyesmit, szóval ez számomra hatalmas kihívást jelentett. Nagyon szeretem az orvosokról szóló filmsorozatokat, és most egy kicsit én is belekóstolhattam ebbe a világba. Minden egyes pillanatát élveztem a forgatásoknak” – mesélt a több mint fél éves munkáról Pataki Zita.

Elengedés és feldolgozás

A június 18-ai záró epizódban amellett, hogy Zitáék összegezték a tapasztalataikat, arról is vallottak, nekik hogyan sikerült megbarátkozni a gondolattal, hogy nem lesz gyermekük. Az utolsó részben, a vlog állandó rovatában, a “Görcsoldóban” Szigeti F. Judit klinikai szakpszichológus adott tanácsokat az elengedéssel kapcsolatban, illetve Zita elmondta, hogy nekik mi segített a feldolgozásban. Az őszinteséget, a humort, a gyászfolyamat és fájdalom megélését emelte ki. Tapasztalatuk sokak számára segítség lehet, hiszen a statisztikák szerint 3000 kezdeményezésből csupán egyetlen gyermek születik.

Véget ért Pataki Zitáék vlogja, küzdelmüket milliók követték

Újabb kihívások a láthatáron

Ám mindig vannak újabb és újabb tervek, célok, amikért érdemes élni. Azzal, hogy a sorozat véget ért, nem zárul le Zita és Attila számára a nehezített gyermekvállalással kapcsolatos munka. A Réka – A Tudatos Termékenységért Alapítványt éppen azért hozták létre, hogy a meddő pároknak segítsenek. Nyáron pedig a “Meddőnek nyilvánítva” témáit feltöltik az Alapítvány honlapjára, hogy ott is elérhetőek legyenek.

A forgatások alatt összegyűjtött rengeteg tudást Zita tovább szeretné adni. Éppen ezért döntött amellett, hogy júliustól termékenységi coach-ként is kipróbálja magát, és természetjárással összekapcsolt csoportos foglalkozásokat szeretne tartani a férjével közösen olyan pároknak, akiknél valami miatt még várat magára a gyermekáldás. Az erdőterápiát nagyon hatásos módszernek tartja, így bátran ajánlja másoknak is.

“A forgatások alatt tovább bővítettem a tudásomat, újdonságokkal ismerkedtem meg, sőt magamról is sok mindent megtudtam. Ennek köszönhetően ma már jóval tudatosabb vagyok, bár előtte sem éltem egészségtelenül. Az életmódváltásban megerősített az is, hogy a beszélgetésekből kiderült, az egészséges életmód, a mozgás és kiegyensúlyozott táplálkozás különösen fontos a meddőség elkerülésében. Nem véletlen, hogy január óta egyáltalán nem eszem húst és teljesen megreformáltam az életmódunkat” – beszélt tapasztalatairól Pataki Zita.

Őszintén és nyitottan

“Az utolsó lombik” sorozatban a magánéletét, legintimebb pillanatait osztotta meg a nézőkkel, a “Meddőnek nyilvánítva” vlog pedig azért született, mert a sorozatot követően még számtalan kérdés nyitva maradt, amire válaszokat szeretett volna adni. Mindig az egyik téma hozza a másikat, és ez most sincsen másképp. Az edukáció továbbra is fontos, főleg a fiatalok körében. Őket elérni azonban csak úgy lehet, ha az ember megtalálja hozzájuk a legmegfelelőbb csatornát és számukra érdekes üzeneteket fogalmaz meg.

Zitának tanárként mindig is fontos volt a fiatalok oktatása, akiknek szinte csak a megszokottól eltérő, újszerű módszerekkel lehet felkelteni az érdeklődését. Sajnos általában a negatív kommunikáció van túlsúlyban, mert gyakran beszélnek a szexualitással kapcsolatban a nemi betegségekről és a terhesség megelőzésről, de a pozitív üzenetek valahogy hiányoznak. Zita azt szeretné, ha a fiatalok tisztában lennének azzal, hogy a gyermekvállalás mi mindennel jár. Azt tapasztalja, hogy a családalapítással kapcsolatban leginkább a motiváció és a magabiztosság hiányzik, éppen ezért lényeges az önértékelést is fejleszteni.

“Úgy látom, hogy nagy szükség van az olyan jellegű ismeretterjesztő vlog sorozatokra, mint a miénk. Jó volt látni, hogy vannak orvosok, akik az egész életüket egy, számukra fontos ügynek szentelik. Izgalmas volt élőben nézni egy műtétet, vagy olyan témákat feszegetni, mint a férfi termékenység a “Tök jó! Biztosan?” kampányunk keretében. Az Alapítványunk pedig széles körű, alapos tájékoztatással és proaktívan, újszerű javaslatok benyújtásával fogja támogatni a megkezdett munkát” – mesélt a tervekről Pataki Zita.

A “Meddőnek nyilvánítva” vlog szerzőpárosa, Zita és Attila kitartással, hittel teli nagyon boldog utat kíván mindenkinek a gyermekáldás felé. Céljuk továbbra is, hogy minél kevesebben legyenek azok a párok, akiknek nem adatik meg az anyaság vagy az apaság csodája. És bár a “Meddőnek nyilvánítva” vlognak hatalmas a rajongótábora, – hiszen a sorozat csak Pataki Zita hivatalos közösségi média felületein és a Női váltón együtt több mint nyolcmilliós elérést produkált – azért Zitáék hétköznapi életére is nagyon kíváncsiak a nézők és az olvasók egyaránt, amit a #Márminálunk vlogjukon követhetnek figyelemmel.

Forrás: 21. Század Kommunikáció