Gyerek

A reklámok szerepe a gyerekek elhízásában

Az American Journal of Public Health című folyóiratban megjelent tanulmány a televíziónézés és a gyerekkori elhízás közötti összefüggéseket tárgyalja.
2011. Március 23.

Ausztrál kutatók saját hazájukban, Ázsiában, Nyugat-Európában, valamint Észak- és Dél-Amerikában vizsgálták meg a különböző televíziós műsorok reklámjait, hogy kiderítsék, milyen mennyiségű egészségtelen táplálékot tukmálnak rá a gyerekekre. Valamennyi górcső alá vett országban azt figyelték meg, hogy legnagyobb arányban azokban az órákban vetítettek egészségtelen ételeket hirdető reklámfilmeket, amikor a gyerekek legnagyobb valószínűséggel ültek a tévékészülékek előtt. A Los Angeles-i California Egyetem kutatói hasonló következtetésre jutottak, mint az ausztrál tudósok: a televíziós reklámok jelentős mértékben okolhatóak a gyerekek elhízásáért.

A súlygyarapodás elkerülésének érdekében mindenképpen csökkenteni kell a gyerekek televízió előtt töltött idejének mennyiségét. A hetvenes évek óta a 6-11 éves gyerekek között megtriplázódott az elhízottak száma, ideje tehát észrevenni, hogy a reklámoknak igenis nagy szerepe van ebben a negatív tendenciában. A cukros, mesterséges adalékokkal teli élelmiszerek reklámozása tisztességtelen dolog, hiszen a gyerekek nyilvánvalóan azt akarják majd enni, amit a tévében mutatnak nekik.

Babaszoba: Az új médiatörvény szerint „…tilos olyan reklám sugárzása, amely kiskorúakat szólít fel valamely áru megvásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére, illetve amely arra biztatja a kiskorúakat, hogy beszéljék rá szüleiket a vásárlásra.” Kíváncsian várjuk, mely gyerekeket megcélzó reklám nem tartozik ezek közé. Illetve arra, a hatóság hogyan értelmezi a „szólítja fel” és a „biztatja” kifejezéseket. A reklámok ugyanis arra valók, hogy meggyőzzék a kicsiket.

Forrás: Medipress - Babaszoba