Baba

Már telefonon is kérhet segítséget a szülő, ha baj van

Alig több mint 3 hónap alatt 3500 érintett regisztrált a Magyarországon egyedülálló applikációban. Az azonnali (és személyes) gyermekorvosi segítségre lehetőséget adó alkalmazás márciustól iOS-telefonokra is telepíthető.
2016. Március 16.

“Ami elromolhat, az el is romlik.” Murphy a betegség és baleset kapcsán is működik: ha beteg lesz a gyerek, akkor biztos, hogy hétvégén, ünnepnapon, éjszaka, de legalábbis tuti akkor, mikor a saját gyermekorvosunkhoz nem tudunk fordulni, mert épp nem rendel, nem akarjuk zavarni, esetleg nem tudjuk elérni. A szituáció kétségbeejtő. De sok esetben már azzal kapcsolatban is gondban vagyunk, hogy eldöntsük mekkora a baj: mentőt kell hívni, menni kell az ügyeletre, vagy ráér másnap, harmadnap a látogatás a gyerekorvosnál.

Hova fordulhat az ember információért ilyen esetben? Megvitathatja a párjával, a nagyszülőkkel, barátokkal, utána lehet nézni a neten, vagy egy könyvben. Mindegyik kétes megbízhatóságú, ráadásul nagyon időigényes. S amikor szemünk fénye beteg, akkor minden perc számít. A legjobb, ha villámgyorsan érkezik egy hiteles, megbízható jó tanács.

A praktizáló gyermekorvosok tapasztalatai szerint számos esetben „nagyobb a füstje, mint a lángja” az egészségügyi problémának, és elég, ha az orvos utasításait követi a szülő. De ki mondja meg, hogy van-e ok a nyugtalanságra, és mit kell tennünk?

A túlterhelt egészségügyi ellátórendszert támogatja a 2015 decemberében indult Zsebdoktor alkalmazás, ami első körben egy diagnosztika szolgáltatással segíti a szülőket: egyértelmű kérdések mentén segít eldönteni, hogy mekkora a baj. Ha itt nem érkezik megnyugtató válasz, akkor még mindig ott a telefonos segítségkérés lehetősége. Jelenleg 10 gyermekorvos áll állandó (24 órás) készültségben.

Az innovatív szolgáltatás szakmai hátterét Dr. Király Balázs gyermekorvos dolgozta ki. A sok éves gyakorlati tapasztalattal bíró szakember küldetésének tekinti a gyerekek ellátásának javítását. A Zsebdoktor alkalmazás is – a maga rendhagyó módján – ezt a nemes célt szolgálja. Egyre több szülőnek, nagyszülőnek van már okostelefonja. Az app egy olyan kommunikációs csatornát teremt az orvos és a beteg között, ami kellően korszerű, kényelmes, gyors, és ezáltal részben képes pótolni a jelenlegi állami ellátás hiányosságait. Hasznos kiegészítője a gyermekegészségügyi alapellátásnak.

Miért jó az app?

  • Mert kellő odafigyelést, időt kapunk egy szakembertől.
  • Mert megspórolható az ügyeleten eltöltött több órás várakozás a sok fertőző beteg között.
  • Mert azonnal és bármikor elérhető a segítség az otthonunkból.
  • Androidon és iOS-en is

    Induláskor csak Android platformra készült el a telefonos alkalmazás, most márciusban azonban lefejlesztették az iOS verziót is, így az iPhone készülékek használói számára is elérhetővé vált a Zsebdoktor.

    Az alkalmazás elérhető:

    Androidra itt

    iOS-re itt

    Az app diagnosztika része ingyenes, az élő, telefonos segítségkérés azonban fizetős. Az iOS platformos elérés ünnepléseként most 3 perc ingyen beszélgetést kap minden regisztráló.